"Personligen går jag hellre på musikal än på en teaterföreställning"

Erland en blandning av John Cleese och en präst!

1. Hur många musikaler har du varit med och regisserat här på skolan?

2. Har du någon favoritmusikal?

3. Varför tror du att det finns ett så stort intresse för musikalen bland skolans esteter?

4. Berätta en liten sammanfattning av vad årets musikal handlar om? - tilltalar den dig?

5. Ligger det någon skillnad på sättet av att regissera en musikal och att regissera en "vanlig" pjäs?





  1. 13 med Ringo
  2. planeten - det är Shakespeare och rock i en salig blandning ska jag völja någon annan favorit utanför skolan, ja då väljer jag tre. Fantom of the opera , miss saigon , mamma mia
  3. För att det är kul att göra någonting tillsammans med andra, de andra klasserna på skolan. Att få visa upp sig och göra någonting "på riktigt."
  4. Det handlar om drömmen att bli stjärna. -  ja det gör den, för att jag vet att tonåringar tycker att den är bra. Den är bra. Musikmässigt, ja. Det är bra musik, en enkel och bra musikal.
  5. Ja det är det. I en musikal samsas alla uttrycksformer, och alla konstarter. Det är en blandning av musik, ord och bild. dans och sång.  Det är just "det" som gör musikalen till det absolut bästa att visa upp på en scen.

  • Finns den någon uppsättning som du skulle vilja göra?

 Carmen, den handlar om kärlek, passion och död. (Det är en opera.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0